Basistraining omgaan met agressie
Deëscaleren en grenzen stellen
Deze training is gericht op het vergroten van persoonlijke vaardigheden in het omgaan met agressie. De nadruk ligt op preventie, het juist inschatten van situaties, het tijdig stellen van grenzen en het deëscaleren van situaties die uit de hand dreigen te lopen.Soorten agressie
Je leert de belangrijkste vormen van agressie herkennen en leert een aantal strategieën om daar effectief mee om te gaan. Dit oefen je in praktijksimulaties met een trainingsacteur.
Persoonlijke grenzen
Het waarnemen van je eigen grenzen is een van de meest belangrijke onderwerpen als het gaat om snel en adequaat handelen. Je wint tijd door je eigen grenzen serieus te nemen en op die manier eerder proactief te kunnen handelen.
Het waarnemen van je eigen grenzen is een van de meest belangrijke onderwerpen als het gaat om snel en adequaat handelen. Je wint tijd door je eigen grenzen serieus te nemen en op die manier eerder proactief te kunnen handelen.
Veilig op het werk
Een veiliger werkomgeving door goede vaardigheden in het omgaan met agressie en betere preventie zorgen voor minder spanning en stress op het werk.
Een veiliger werkomgeving door goede vaardigheden in het omgaan met agressie en betere preventie zorgen voor minder spanning en stress op het werk.
Een van onze deelnemers:
"Na de training kan ik beter inschatten met wat voor soort agressie ik te maken heb en kan ik daar de passende strategie bij kiezen. Ik stel mijn grenzen eerder waardoor ik nog op een respectvolle manier met mijn klant kan omgaan. Als een klant boos of gefrustreerd is weet ik beter hoe ik iemand kan kalmeren."Lichaamstaal
Je eigen lichaamstaal afstemmen op de situatie en op je verbale communicatie is belangrijk maar ook het lezen van de lichaamstaal van de agressor op het moment dat agressie een rol speelt.
Onder invloed
Je leert de agressie inschatten die ontstaat doordat iemand alcohol of drugs heeft gebruikt en kan op die manier beter voor je eigen veiligheid zorgen.
Je leert de agressie inschatten die ontstaat doordat iemand alcohol of drugs heeft gebruikt en kan op die manier beter voor je eigen veiligheid zorgen.
Voor wie?
Deze training is voor medewerkers met klantcontacten zoals in de hulpverlening, zorg, het onderwijs of het maatschappelijk werk. Meestal betreft het een MBO of HBO niveau training maar het niveau kan afgestemd worden op de specifieke doelgroep.Wij zijn gevestigd in Amsterdam en voeren basistrainingen en basiscursussen uit in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht maar ook buiten de Randstad in heel Nederland (en op aanvraag ook daarbuiten).
Leer ons beter kennen
of terug naar het overzicht trainingen
Duur
De totale looptijd van dit traject is twee maanden. De training bestaat uit een oriënterend gesprek, een inventarisatiefase, twee dagen training van 10.00 tot 17.00 uur op locatie. Tijdens dagdeel 2, 3 en 4 van deze training werken we met een trainingsacteur. Het traject wordt afgesloten met een schriftelijke evaluatie en met een terugkoppelingsgesprek met de opdrachtgever.Meer informatie? Of vraag een vrijblijvende offerte aan
Resultaat
De mentale en fysieke weerbaarheid van medewerkers is vergroot en de volgende competenties worden versterkt:- Inschatten
- Preventief handelen
- Samenwerken
- Feedback geven/ontvangen
- Conflicthantering
- Deëscaleren
Accreditatie door Registerplein en SKJ. CRKBO geregistreerd
Meer informatie? Of vraag een maatwerk offerte aan.
Je kunt ons ook bellen voor meer informatie: 020-4710658
vervolg:
Stress en Timemanagement
“Balans” teamtrainingen
Teambuilding & Teamdynamiek
“Cooking teams”
Overige trainingen op aanvraag:
Slechtnieuwsgesprekken voerenCommunicatietraining
Eerste opvang gesprekken voeren
Opleidingstrajecten voor vertrouwenspersonen
“Hour of power” Martial Arts principes in organisaties
Omgaan met telefonische agressie
Omgaan met agressie voor receptionisten
Omgaan met lastig gedrag